Lampa på KKAB

Ljusbehandling på Kosmetisk Kirurgi idag. :)

Jag blir så trött på mej själv.
Att jag aldrig lär mej att stress inte hjälper tvärt om..

I tisdags kväll förra veckan så bestämde jag mej för att jag skulle skita i att gå till dagis dagen efter. Så jävla mycket som det regnade.. Gah! Det kändes liksom onödigt för oss alla att "pinas" fram och tillbaka i pissregn och blåst för dom få timmarna som barnen är på dagis.

Så jag sket i att ställa klockan och "förbereda" kvällen före.

På onsdagen vaknade vi klockan åtta, (brukar gå upp 07:13, och vi måste gå 08:45) när jag såg att klockan var åtta kände jag än mindre för att börja stressa iväg, frågade barnen om dom ville gå till dagis, och konstigt nog svarade båda två att dom ville vara hemma och mysa.

-Gött, tänkte jag!
Men Thea tyckte då att det var fritt fram för lek.
-Men hallå Thea ut ur rummet, vi ska ju äta frukost först.
Ungen kommer ut och blänger på mej, -då vill jag gå till dagis istället mamma!

Klockan hade ju hunnit bli typ kvart över åtta, men med den attityden från dotra, då kände inte jag för att vara hemma och mysa.
Utan en gnutta stress så hann vi i tid, trots påklädning, "matning", borstning av tänder och hår, plus att jag duschade, klädde på mej och snabb sminkade mej. :-/
Helt otroligt.
Jag som alltid stressar som om jag trodde någon jagade mej med kniv så där till vardags..

Idag ringde klockan 07:13. Jag gick upp, fixade frukost, tog fram kläder, klädde på barnen, hoppade in i duschen, klädde på mej själv, och fipplade på allas ytterkläder. (Hade behövt gå SENAST kvart i nio, eftersom jag skulle ta busshelvetet 09:11)
Vi gick hemifrån 08:59...!
Ringde dagis och frågade om jag bara kunde "kasta" in dom till någon som kunde klä av dom. Haha. Ajemen det gick bra.
Så jag småsprang med ungarna, staplade på varandra i en sulky, (måste ju sett för jävla roligt ut) skickade in ungarna och vinkade hysteriskt ut en av fröknarna, sprang till bussen, två meter ifrån bussjävlafukinghållplatsen så åker bussen förbi..
Bajsjävlar också.
Svettig och jävlig var man också, helt jävla i onödan..!

Så det var ju bara att börja gå hemåt..
Ringde Lena på KKAB för att meddela att jag inte kommer i tid.
Men gullig som hon är så löste det sej ändå.
Fick gå hem och byta kläder och ta nästa buss. ;)

Nu har jag precis "lampat" klart och ska snart gå ner till bussen och åka hem för att njuta lite av ensamheten.
Sen hämta barnen, och sen iväg på ärenden. :)

Tack och hej!

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0