Kvällssugen..

Varför blir man alltid sugen på något när kvällen kommer?!
Dessutom har jag just nu den där fantastiska veckan som man får som ett jävla brev på posten bara för att man råkade vara kvinna.
Man kan lätt känna att sötsuget slår till lite extra hårt just under såna veckor.

Därför fick jag plötsligt för mej att slänga ihop något snabbt och lätt.

Cornflakeskakor fick det bli. ;)
Nu väntar jag bara på att skiten ska svalna/stelna så man får äta dom också..

Jag får väl helt enkelt ta och ringa upp Majsan så länge. :)

Här kommer receptet ifall det är någon annan mensfia, eller bara ett vanligt godismonster som läser. ;)

200g smör
2 dl socker
8 msk kakao
2 dl sirap
3 dl havregryn eller kokos (själv tog jag müsli istället)
7 dl cornflakes

Smält smöret i en kastrull, skicka sen i allt utom cornflakes och havregryn/kokos/müsli.
Låt koka i 2-3 minuter.
Ta av kastrullen från plattan och häll ner resten, rör om ordentligt.
Klicka sen ut smeten i vanliga formar.
Låt svalna. ÄT!

(Nää, jag sa aldrig att det var nyttigt, men det var kanske inte det som var vitsen heller) ;)

 

mammi
2011-12-27 @ 22:42:17

GOTTEGRIS där, vill inte ha nää fniss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0