Ensam! :)

Det har varit en skön dag får jag säga. :)
(Får väl se om jag säger likadant om någon dag eller två, för imorgon är första dagen på flera veckors ledighet) ;)

Klockan ringde 07:23 i morse och den hann knappt börja ringa innan jag skyndade mej att stänga av den ifall något barn låg i min säng. Så jag vände mej lugnt om, och mycket riktigt, där låg Tonni jämte mej.
Han hade kommit in någon gång under natten (igen..) och han hade inte vaknat av klockan.
Så jag drog fram mobilen som jag alltid har under huvudkudden och kollade mailen, facebook och wordfeud för att piggna till lite.
Tänkte att jag skulle försöka tassa upp och sätta på te vatten och sträcka lite på mej i lugn och ro innan barnen vaknade.
Tonni är relativit lättväckt så det gäller att försöka ta sej upp så ljudlöst det bara går.
YES, jag klarade det.. kommer ut i vardagsrummet, drar försiktigt med mej sovrumsdörren, vänder mej om för att fortsätta mot köket.. Men jag hejdar mej själv efter knappt ett steg.. Vad fan är det i soffan..?!?! (inga glasögon på mej, ny vaken, och mörkt i rummet) Men shit, det är fan någon i min soffa..!
Lite mörkrädd och nojig som man ibland kan vara så känner jag paniken som sakta kryper på, och så börjar det röra på sej också..
Mina ögon har precis börjat ställa in sej på "mörkersynen" så gott det går utan glasögonen.
Sen hör jag bara ett fnitter och en mycket välbekant liten röst som säger, -Ojj, god morgon mamma, jag vilade lite här.
HAHA!
Thea den lilla fisen höll på att skrämma skiten ur sin mor för typ hundrasjuttiotolfte gången.. GAH!
Hon hade vaknat, gått upp, sett att vi sov och fattat att det fortfarande var natt men inte orkat gå tillbaka till sängen, tänkt att det nog snart ändå var morgon och alla skulle vakna så hon la sej på soffan och somnade om där. ;) Minimuppen <3


*Lite stark blixt kanske..? ;) Men här hittade jag mystrollen som
väntade på att mamma skulle komma med frukost <3

Tonni vaknade typ 1 ½ minut efter att jag hade gått upp, så det var ju bara att sätta igång.
Efter värsta stressmorgonen igår så bestämde jag mej för att inte stressa idag.
Trodde jag ja.. När vi var NÄSTAN klara var klockan kvart i nio och vi borde då stått på utsidan.. Men nää. inte då.
Vi gick hemfrån 08:57, och var på dagis 09:08.. Blir så trött på mej själv ibland. ;)

Hade utväcklingssamtal på dagis, och efter det tog jag bussen till min kära mor för att plåstra om klumpedunsens finger som hon "försökt" klippa av. ;)
Hon skulle klippa ena hunden och råkade klippa i sitt eget finger med en nyslipad sån där riktig sax..
Men åka till läkaren kan ju vara dumt, så tantan plåstrade om sej själv..
Jag hade som tur var lite salvkompress med antibiotika kvar sen min "tutte sprack", så jag tänkte att det kanske är bra att sätta på på detta sår också.
Tur var väl det. Muppmor hade ju fan stängt in hela fingret med alla möjliga ickeandandes plåster och lindor, så det var ju bara att ta bort, på med salvkompressen, en torr kompress och en liten bit kompressbandage för att hålla skiten på plats. Nu är det bara att hoppas på att detta läker snabbt, för sånt gör ju så jävla ont. :(

Sen körde mor hem mej, och tur var väl det, för helvetesjävla pissfan vilken otrolig mensvärk jag åkte på..
Maken var redan hemma när vi kom hem, så jag bad honom att åka och hämta sina barn innan han skulle ta bussen för att åka på julbord med jobbet.

Mötte Majsan på gården strax innan Fräddan och barnen kom tillbaka.
Majsan hade tänkt att jag skulle gå och hämta kidsen och var sugen på att gå med mej, men nu var barnen redan på väg hem och jag hade ont. Så hon stal barnen i en timme istället. :)

Jag kom ju på att jag hade glömt handla, så jag gick ner till affären, sen hem och la mej på soffan en stund.
Sen kom barnen hem, vi mös lite, lagade mat tillsammans, sen lekte dom en stund själva på rummet och jag hängde tvätt.


*Tacos i pitabröd stod på menyn idag. :)

Sen mös vi ner oss i soffan och kollade på "Skönheten och odjuret", därefter pjamastajm, tandborstning och sen bäddade jag ner mina små mördarsniglar.
 
Väntade mej ett litet helvete denna kväll med tanke på att jag la dom samtidigt och så var ju inte Fredrik hemma, lite extra roligt att jävlas med mamma då.
Men what, 3 minuter senare har dom inte gjort ett ens ljud ifrån sej, vänder huvudet in mot rummet och kollar på mina två små sovande barn.
Det var en lycklig mammas syn kan jag lova. ;)

Tänk om dom kunde fatta hur mycket trevligare allt skulle vara om det alltid flöt på lika lätt. ;)
För jag kan fan inte begripa vad problemet är när dom skiter i allt man säger..
Dom vet vad som gäller och när jag blir arg, men nog fan ska det dras till yttersta spetsen jämt..!
Blir galen på detta trams.. Dom gör "det där", och man ser så väl att hon/han vet att jag snart kommer och att jag kommer att skälla, dom blir ledsna när mamma blir arg, men ändå så görs det om, gång, på gång, på gång..
Ibland känner man fan att man inte orkar mer, men dom orkar tydligen..?!?!
Så kommer den där veckan där allt bara är kaos, det är bråkigt, gapigt, skrikigt, tjafsigt osv, mamma tröttnar, något roligt som ev skulle gjorts ställs in eller popcornen på fredagen dras in, eller lördagsgodiset.. Det blir ledset och vi förklarar.. Går det in..? NEJ!
Så kommer helt plötsligt såna här dagar. Allt bara flyter på, visst har jag väl fått säga till lite även idag, men verkligen inte mycket. Tror inte man någongång kommer ifrån att det ändå är lite gnabbigt..
Och efter en sån här dag, då skyndar man sej att visa hur glad man som förälder blir, och riktigt framhäver hur mysigt det har varit, hur stolt man är osv..
Man ser plötsligt fram emot morgondagen och börjar någonstans i huvudet planera massa skoj man kan hitta på i morgon, eftersom dom var så duktiga, och eftersom det känns behagligt att hitta på saker med dessa små underbarn man just fått..
Men det är då fan någon som ska få för sej att byta ut ungarna på natten varje gång man fått "ordning" på dom.. För hur ofta vaknar man verkligen upp till samma mysiga, lydiga och lyhörda barn två dagar i rad..? :-/

Men ni som läst min tidigare bloggar, ni vet..
-Snart, snart är jag 37!! ;)

Nu har min man precis kommit hem, så nu ska vi dricka te och kolla på film. :)
Tack för idag, slut för idag. ;)
mammi
2011-12-22 @ 11:53:08

Tack för omplåstring av mitt jäkla finger, men nu känns det bättre,har lagt om det igen..Pussar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0