RS !! :-(

Min lilla älsklings Tonni har fått RS. :-(
Åh, det är så hemskt att höra honom. Man blir så ledsen av att stå där å bara se på. Man är ju så jävla maktlös.


*En orolig papppa

Vi fick idag åka in med Lilleman till östra. Släppte Sessan hos hennes Gudmor först, åkte å köpte sushi å sen upp till sjukan med lille rossel killen. Kom in, sa till i kassan, å hej vad fort det gick. Sköterskorna bara sprang med oss typ. Bara för att han är så liten. Snacka om att skrämma upp en. Han fick lite syrgas eftersom hans syresmätning inte var så bra,  så fick han spolat rent i näsan å sen tog dom RS testet på honom. Japp, han var possetiv. Så han fick inhalera Adrenalin en gång i kvaret, typ två eller tre gånger. Å sen fick vi läggas in. :-( Han fick slangar i näsan när vi kom upp på avdelningen. Hua vad läskigt det ser ut. Vid åtta skulle han få äta, men eftersom han inte hade ätit typ alls under dagen så visste vi att han ev. skulle kanske komma att få en slang från näsan ner till magen å få matas i den. :-(
Men Nisse åt minsan jätte bra. :-D Så än behövs inga mer slangar.
Vi delar rum med 3 andra RS-barn oxå. Å hjälp vad dåliga dom är. RS är verkligen nått man ska ta på allvar. Men Nisse har inte blivit alls så dålig, även om han inte alls är så fräck just nu.
Nu är jag hemma å ska snart gå å lägga mej. Fredrik är kvar med Tonni på sjukhuset inatt. Så jag åker upp så fort jag vaknar imon bitti.
Känns lite svårt att lämna honom där å åka hem. Man mister liksom kontrollen lite. Men han har världens bästa pappa där med sej. :-)


*Mammas lille prins. Älskar dej så

Mia kom å hämtade mej på sjukan nyss å körde hem mej. *Tack* Vi satt utanför mitt hus en bra stund å tjötade. Carro var med oxå. Vi pratade lite om detta med bloggandet, å kom då in på Mias beryktade bruna bajshål, och ifrågasatte om hon mådde riktigt bra. Mia hävdar fortfarande att detta är en mkt intressant fråga, medans vi undrade ännu lite mer om hon är som hon ska. Jag frågade då Mia om hon kikat sej själv i bajan, å med den frågan kom vi in på om bajshålet syns i "sänghalmen". Jag å Carro hävdade att det gör det, men det höll inte Mia med om, och skulle då demostrera. Åter igen, hon är en idiot. ;-) Men jag älskar dej ändå min vän. Hehe.

                
*Carro vill inte vara  med ;-)          *Clownen Mia


*Här ser vi då att Mias bajshål inte alls syns i doggy

Nää, nu ska jag lägga mejj så jag kan komma upp till min lille "RS-Nisse" igen.
Håller mina tummar för att min älskade lilla systerson Thilo inte har blivit smittad oxå. Det vore så tråkigt. Vi har ju liksom umgåtts varje dag under veckan.
Jävla idioter som inte kan hålla sina sjuka barn hemma från dagis. Tänker man inte på sitt barn mer. Å även om man nu skiter i att ens eget barn e sjukt så kan man väl för fan tänka på andras. Nu fick min dotter med sej viruset hem till min nyfödda lilla bebis, och det är det en mamma till som fått, plus lilla Emily som oxå ev. har fått det. Gaah. Vissa borde inte få ha barn asså !!!
Nää, god natt gått folk.

*Tack för hjälpen med förut mamma !!
Du är toppen*

Måste bara lägga till en underbar vårbild som är tagen igår innan snön bara vräkte ner



Vi var ju på backaplan igår med Catja å Thilo å köpte Thilos nya vagn. *Så fin* Å Thea kom på på hemvägen att man kanske skulle testa om man kunde sitta där fram. Men det gick inte så bra. ;-)

*Älskar dej min lilla tok Sessa*
Mia
2009-03-28 @ 01:21:12
URL: http://superseriosdampattack.blogg.se/

Jag är ingen idiot bara lite udda tankar :-P



Krya på dig älsklingsbebis

Emilly
2009-03-28 @ 08:11:40

Stackars lille Tonni hoppas han blir frisk snart massa kramar från oss

Vicky
2009-03-28 @ 08:40:58

Visst är det tråkigt att det faktiskt finns föräldrar som skickar sina barn som varit sjuka för tidigt. Det är samma med den här jävla magsjukan.. Blir så jävla förbannad att föräldrar inte kan acceptera 48 timmars regeln. Borde vara samma med influensa och olika virus. Vafan, VAB finns dessutom på grund av en enda anledning!!



Hoppas lille Tonni kryar på sig snabbt så att han får komma hem igen!!



Kram!



Susanne
2009-03-28 @ 09:42:52

Krya på dig Tonni! Jag försöker hemma hälsar emily!Min mamma säger att jag är långt ifrån bra. Får se vad som händer. Kram

mommo mams
2009-03-28 @ 17:38:17

Dom där mammorna kan inte tänka på andras när dom inte ens tänker på sin eller sina egna. Dom tänker inte alls, hört talas om "iq fiskmås"? och dom lär sig aldrig, det kommer förmodligen att hända igen, stackars barn till en sån förälder,,

veronica andersson
2009-03-29 @ 12:47:26

Usch så hemskt hoppas lillkillen blir bra snart igen! Vet hur det är julia va oxå sjuk och åkte in med akut med ambulans dagen hon va en månad.. styrkekramar till er




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0