Retsticka..

V.36, å nu är det idag "bara" 32 dagar kvar till beräknad förlossning..

*V.36

Igår var det dags att ge sej iväg på jakt efter en ny tvättmaskin.
Vi gick upp, åt frulle å sen åkte vi med snuttan till Gunilla å Göran, och sen bar det av för att först hitta en present till Mia som fyller år idag. :-D Vet att hon hellre hade velat ha lille Tonni idag, men det fick bli nått annat. ;-)
Sen åkte vi ut till Media markt. Men ikke.. Hittade en maskin för knappt 3000 kr som en riktigt jobbig försäljare skulle lura på oss. Men jag vågar nog fan inte handla på det stället, så mkt stämningar som dom har på sej. Å vi vågade dessutom inte köpa ett märke som ingen jävel har hör talas om.. Nää, så vi åkte iväg till Elgiganten istället. Hittad en jätte fin Electrolux, som hade kostat runt 9000 kr, men nu var den nedsatt till 7000. Så det var bara att slå till. :-D Så på onsdag får jag hem min nya tvättmaskin. *Weii* Här ska tvättas. Hehe.
Sen skulle vi åka till skogen för att hämta lilla Thea, skulle bara förbi hindås å köpa pizza. Men allt blir inte alltid som man tänkt sej.
Redan när vi var på väg till Gunilla å Göran vid 12 så hade jag lite små värkar, efter att vi köpt Mias present kom det lite fler, å sen drog det på mer å mer.. Så när vi var i Hindås så har jag vipps värkar varannan minut. *Oj* Ringde Helena å stressade henne lite. ;-) Hon fick hjälpa mej att ta fram nummret till förlossningen, ringde dom, å sen var det bara att åka in.
Jippi vi ska få bebis nu. Men ikke. Kommer in, å jag får lägga mej på ett CTG. 2-3 minuter mellan värkarna, som sticker upp i 90 vissa av dom. *Gaah* Men sen så började det avta. Då tyckte barnmorskan att jag skulle upp å gå lite. Men vad lätt med denna jävla rygg. Aja, barn vill jag ju ha, så jag gjorde mej några tappra försök att vanka omkring lite. Dom gjorde först en undersökning på mej runt sju, då var huvudet rörligt, men låg rätt, precis som det har gjort sen v.32, var iaf öppen 1½ cm, och livmoderstappen var jätte mjuk, dock inte borta, utan 2-3 cm lång. :-( Vid tio gjorde dom en ny undersökning på mej.. Tappen hade då kortats ner till 2 cm, men jag hade inte öppnat mej mer.. :-( Men huvudet var inte längre rörligt. :-) Men det var bara till att åka hem å vänta. *Pust*
Det är ju det jag säger, det ligger i killars natur å svika oss tjejer. ;-) Innan dom ens är ute ur mammas mage är dom igång. Hehe. Nädå, han blir nog en liten snäll gosse.
Han kom väl bara på i sista sekund att han var för feg å ville vänta lite till. Hehe.

Ja, då får vi se när det kommer igång på riktigt då. I värsta fall så blir jag väl startad. Dommen får jag på fredag. :-D

Nää, nu ska jag umgås med min vackra dotter som precis har kommit hem. :-D
Å sen ska vi på kalas hos Tant Mia kl sex. *Grattis, grattis*
Puss å kram på er


*Thea gossar med katten :-)

Vicky
2009-02-09 @ 13:26:50

Du skall se att du snart har din lille pojk hos dig!

När jag vänta Isabell åkte jag in på Tisdag, då var jag öppen 1 cm och tappen var 3 cm och mjuk.. det dröjde inte mer än två dagar så var hon ute! :)

På torsdagen kom hon så jag håller mina tummar för dig!



Lycka till!

Sanne
2009-02-09 @ 14:37:11
URL: http://ninna.blogg.se/

Åh, Vicky, nu tände du hoppet inom mej igen. :-D

Hehe.

Vi får hoppas han kommer SNART !! ;-)

Emilly
2009-02-09 @ 20:23:25

Nu håller vi tummarna för er, nu kommer han nog komma inom de närmsta dagarna ;)

mommo mams
2009-02-09 @ 20:55:44

ja vad han skräms den lille,, men nu kommer han nog snart ska du se, så vi kan gå ut o gå som vanligt folk.puss puss

Helena
2009-02-10 @ 18:58:35
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

ja den lilla grabben är REDAN ett riktigt busfrö, satt ju på nålar i söndags när vi trodde han va¨på g. haha fast de märkte du nog när ja skulle ta fram numret.. ;p Ja tror han kommer den 14 feb. :)

Helena
2009-02-10 @ 18:59:40
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Eftersom han inte FÅR komma på fredag!!! ;P

mommo mams
2009-02-10 @ 23:39:19

Hej sådär ja nu kan jag läsa texten bättre,, kramis o tack för the o semla pussa mommos favvotjej.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0