Nyförlovad å nyinflyttad :-D

Japp, då har vi äntligen flyttat. :-D
Vi fick nycklarna i torsdags eftermiddag. Men ack vad jag bedrog mej när jag tänkt att det bara var att flytta in.. Jag har då aldrig sett ett äckligare hem. *Mår illa* Det var så jävla äckligt, så det vara bara att börja städa. Säkert.. Kunde ju knappt städa min egna lägenhet ju, å den va ju typ ren. Nää, dags att ringa på hjälp. Min underbara mamma kom hit på fredagen å skurade. Å oj så fint det blev. Men tappeterna är sååå jävla äckliga, men dom får vi snart nya ändå. :-D
Å på lördagen var det fullt med underbara människor som hjälpte till med flytten. Majsan kom hit å packade resten av lägenheter där nere, å sprang med saker. Gunilla, mamma å Kerstin fortsatte med städning, matlagning å packade upp hela mitt kök. *TACK* Kjell, Dane å Fredrik fick ansvara för allt den tunga. ;-) Marita var ju oxå här å hjälpte till. Jag å Göran var ju mest bara i vägen. ;-) Haha. Handikappade å jävliga. ;-) Men vi hade rätt kul åt alla ändå, å så bestämde vi att nästa gång vi ska flytta så får vi se till å ta det vid en ny grav så jag å han kan smita till ett varmt å gott land medans alla andra sliter. Haha.
Nädå, nästa gång det ska flyttas SKA jag fan kunna vara med. Hua vad tråkigt det är att behöva be andra om ALLT.. Men men, nu är det klart å jag är så tacksam för all den hjälp vi fått. :-) Ni är bäst !!

Å i fredags började jag å Fredrik packa upp lite saker i lägenheten redan på under förmiddagen, sånt där som var lätt å som ändå bara stod ivägen där nere, å som sagt så kom ju mamma i fredags å hjälpte till med städningen, sen åkte Fredrik med Thea till mina kära svärföräldrar å lämnade henne där. När han kom hem gjorde vi oss i ordning för älsklingen ville att vi skulle gå ut å äta. :-D Så vi åkte till en kanon god restaurang på Linnégatan. Men middagen blev ju inte riktigt som väntad. Haha. Hade så jävla mycket å starka värkar. *Gah* Men dom avtog ju under natten.. :-( Jaja, sen åkte vi iaf hem och Fredrik satte igång å skruvade ihop sängen i nya lägenheten, han sa åt mej att gå å lägga mejj i ett bad, å sen ropade han att jag kunde komma å lägga mej, å när jag slet bort täcket för att lägga mej, så låg där 2 ringar. :-O Så go min älskling.
Så nu är vi ringmärkta. ;-) Så underbart. Känns så himla bra.


*Bilden gör ju verkligen inte rättvisa av dom fina ringarna, men här är dom iaf. ;-)
Får försöka få en bättre bild en annan gång. Hehe

Så det är väl vad som hänt under helgen. *Lyckad*
Jo, i söndags så var vi på Ikea med den andra tjocka i huset. *Moster Catja*
Vi skulle köpa oss en ny tvbänk, men den fanns ju givetvis inte. Fredrik som ändå sa till mejj att kolla så den fanns innan vi åkte, -ääh klart den finns. Mmm, säkert. Haha. Det är då man snällt får erkänna sej besegrad. ;-)
Fick iaf handlat en massa annat nytt å kul till VÅRAT nya hem. :-D
Så igår fick vi åka iväg till Ikea i kollered istället, å där fanns den. Råkade visst handla ännu lite mer till hemmet. ;-) Hehe.
Mamma kom förbi en sväng igår igen å hjälpte till att packa upp lite. *Tack världens bästa mamma* Hon hade köpt med sej glass oxå, å Mia kände säkert lukten på sitt avstånd, så hon kom förbi på lite glass å te på kvällen. *Godistroll* ;-)

Nää, nu ska jag äta frulle med min Fästman. :-)
Kram på er alla läsare.



       
*Handlat av Mia        *Sitter i Ebbas balja           *Snygg ?? Haha
mommo mams
2009-02-03 @ 19:04:45

Ja det e bra med mammor ibland,, tur man har vanan inne har ju flyttat några gånger i livet...Jag tycker flytten gick bra..GRATTIS TILL FÖRLOVNINGEN

ni e för söta ihop,,,,hoppas nu på att lillskiten kommer snart, så vi kan gå promenader m fika o grejer.

PUSS PUSS

emmeli
2009-02-03 @ 19:17:24

Grattis till förlovningen gumman !!!!

Kramar från cypern




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0