Känner mej matt.. :-S

Hum..
Ja i måndags var vi ju då på Mias kalas på kvällen. *Trevligt*
Hade katastrofalt mkt "mensvärk" å trodde faan att jag skulle öppna mej helt. Men tydligen inte..
Å igår kom min kära syster yster hit vid tolv eller nått. Blev mkt glad över att se henne å att få lite umgänge. Hehe. Vi drack som vanligt en massa te å åt macka. *Mums* Sen var det dags för henne att springa till barnmorskan.
Majsan kom en stund sen oxå, men lilla söta Malin tog sitt körkort igår, *Grattis* så Majsan stack hem en sväng för att fira lite hemma, och under tiden kom Catja tillbaka igen. :-D Vi satte igång med middagen lagom tills min kärlek kom hem. Sen kom Majsan tillbaka och sen dök min mor upp med semlor. Det var smaskens det. :-D Hehe.
En riktigt trevlig dag med mkt sällskap. *Tycker vi om*


*Thea är klar för kalas, (lilla linslusen) Hehe

Å i morse när jag vaknade hade jag ont, ont och ont i denna förbannade jävla rygg å i höfterna. :-( Mer än vanligt. Ringde mamma å grät, å det tog mej 1 ½ timme att komma ur sängen. Stackars Thea blev alldeles förstörd när mamma var så ledsen. :-( Ringde min reserv barnmorska som tyckte att detta minsan har gått för långt, så hon i sin tur ringde östra och bad att dom skulle ta emot mej för igångsättning..
 
Iaf, så kom tvättmaskinen vid elva idag. *Jippi* Sen kom min älskling hem och vi körde bort Thea till Helena å Moa som så underbart snällt ställde upp som barnvakter. :-D *Tack, tack, tack* Du är bäst Helena. En riktigt toppen vän.
Kom iaf in på antinatalmottagningen klockan tolv. Men tro det eller ej, detta är en akutmottagning för gravida, och klockan tolv går ALLA på lunch. :-S Öh, oki.. Dumt å dela upp sej. Det kan ju faktiskt komma in en mamma som har råkat illa ut å behöver att nån kollar på bebisen NU.. Nänä, ni får vänta vi ska bara äta först. Det är la svensk sjukvård i ett nötskal..
Iaf, vi fick komma in direkt när dom hade fikat klart. Mitt öde är i någon annans händer, och vi får givetvis en riktig skata. Hon undrade vad jag söker för, och jag berättar att min barnmorska har ringt in för att dom ska göra en bedömning, och det gjorde hon minsan. NEJ !!
Tack, där satt jag å hade redan när vi kom in, brytit ihop totalt, å bad nån göra nått inna jag går sönder helt i mej själv. Men medans Fredrik försökte förklara, å jag satt å tokgrät så satt hon å tittade på mej med en blick som sa, -är du klar snart kanske.. Dom andra läkare jag har pratat med vill ju givetvis att man väntar en stund till, men att i vecka 37+0 är det helt frittfram att starta min förlossning, men inte enligt denna kvinna inte. nää, hon tyckte att vi skulle sätta upp en ny tid efter v.38+0 nånstans.. Känner hur jag mer å mer går sönder. Självklart vill jag väl oxå att min lille son ska stanna där han är ett tag till. Men var är balansgången mellan att han klarar sej å att jag oxå gör det. Har pratat med 2 andra läkare som säger att det är ofarligt för lillemans liv att komma nu, men att han kan få komma att ligga kvar en stund om man får ut honom nu..
Men som sagt, jag vet snart inte vad som är värst. Känner mej ju som en gnällfitta som knappt klarar av att ta hand om min dotter.. :-S Men men.. Å hur kul är det när min fina lilla Thea säger aj innan jag ens gjort det när jag ska ta mej upp ur sängen.. :-( Jag vill  ju inte att min dotter ska minnas mej som så. "Men snart är det ju över"
Tillslut säger denna lilla läkare att vi kan mötas på halva vägen.. Jag får asså en tid i v.37+2. *Gaah* 2 veckor till med värk med andra ord. Å den blir ju inte mildare för var dag precis.. Men men. Nu har vi iaf ett datum å längta efter.

Efter förnedringen på östra åkte vi till McDonals å lunchade, å sen åkte vi hem till min kära kamrat Helena. Fikade å snackade lite skit medans barnen åt å busade lite. Och nu sitter jag här å känner mej helt matt i kroppen efter all gråt. Å jag som hatar att lipa framför folk.. Men men, så kan det vara.
Hoppas fortfarande att lilleman är färdigbadad där inne, å väljer att komma ut av sej själv. :-) Läkarjäveln gjorde ju inte ens en undersökning på mej, trotts att jag sa att jag var öppen 1 ½ cm i söndags.. Hum..
Nää, nu ska jag umgås med min älskling.
Hoppas ja inte tråkat ut er allt för mkt med mtt gnäll. :-)
Puss å kram på er

         
*Busongen igår ;-)                     *På väg till Helena
mommo mams
2009-02-11 @ 22:04:40

DU FÅR GNÄLLA HUR MYCKET SOM HELST, NU NÄR DET ÄR SOM DET ÄR, DOM SOM INTE ORKAR LÄSA KAN JU SKITA I DET,, MAN LÄSER VÄL DET MAN VILL ELLER? DU HAR MIN SYMPATI IALLAFALL,, ÄLSKAR DIG O KÄNNER MED DIG PUSS DET ÄR JU ÖVERGÅENDE...

Helena
2009-02-12 @ 08:21:04
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/

Herregud, de vore ju mer konstigt om du inte hade gnällt. såg ju bara igår när du skulle ta dig upp för trappan o sen resa dig från stolen! Om folk tror att du tycker det är roligt att knappt kunna lyfta din dotter så är dom ju bara sjuka i huvudet!



Trodde faktiskt inte dom skulle skicka hem dig igår..! Helt sjukt när en bm ringer dom o skickar in dig o dom inte ens gör en undersökning utan bedömmer utifrån graviditetsvecka.



Håller tummarna nu att han kommer på lördag! ;)



Kram

Lina
2009-02-15 @ 08:03:32

håller massor av tummar för dig :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0