Näst sista dagen på året då..

Vaknade vid nio i morse, gick upp å fixade frulle å sen kom Mia hit å stal min dotter. ;-)
Thea fick leka lite i snön å hon har nu lärt sej att säga Jattsy, men hon säger, -Attsa. Haha. Så söt min lilla tjej. Jag passade på å gjorde mej iordning medans jag var lite barnledig. Sen kom Thea hem igen, å då va det lite time för henne att sova middag. Men skruttongen sov i typ 3 timmar. :-O Å min älsklings pojk kom hem vid halv tre typ. När Thea vaknade åt vi lite mat å sen åkte vi till systemet.

Det stod en stackars kvinnlig vakt i dörren när man kom in. Det syntes på henne att hon hade stått där i många timmar.. Hon såg ut å behöva lite uppmuntran, så jag tittade på Thea precis när vi gick förbi å sa att vi får hoppas att hon inte såg Thea nu eftersom hon hade glömt sitt leg, å så sjunk Thea ihop i kundvagnen. (Öh, ball skämt) haha. Men hon blev allt en smula glad denna lilla vakt. Hon sken upp å hängde på. Sen såg jag över hyllorna som typ var helt tomma. Oki, å var i helvete ska jag hitta min alkoholfria jordgubbs champanj.. Då tyckte nog vakten att vi hade blivit så goda vänner så hon kunde hjälpa mej, hon vände sej mot mej, pekade ner på en hylla på golvet å sa, -den står där. -Oki tack, har du lust att ta upp den till mej då, frågade jag. Så såg hon på mej å svarade, jasså du är så tjock.
HAHA, tack för den passningen.  Så skulle jag köpa samma till Mia, fast med alkohol i då. Så jag knallade iväg till nån tanta som stod å försökte hjälpa alla hysteriska människor där inne, så jag höll upp min lille alkoholfia flaska å sa att jag ville ha en sån fanst med alkohol i. Då såg hon på mej som om jag var dum i huvudet.. -Du håller i den. -Va, nää denna är alkoholfri, svarade jag, jag fick den av vakten. Hon tittar ännu mer skumt på mej, -Nej det är alkohol i den du håller i, å så slet hon flaskan ur handen på mej, vände den om, å mkt riktigt, den onda fittvakten tyckte nog att mitt skämt var dåligt ändå, så därför gav hon mej den med alkohol i. Haha. Så den lilla systemtanten sprang iväg å hämtade TVÅ alkoholfria till mejj istället. ;-)

Sen åkte vi till ica å handlade lite inför morgondagen, å sen bar det av hemåt.
Efter en stund kom Eino å Helena på en sen fika. Vi fick frågat Eino om han ville bli gudfar till våran lilla pojke., å han blev helt lyrisk. :-D Skoj.
Så nu har du en Gudmor å en Gudfar som väntar spänt på dejj oxå lilleman. ;-)

Nää, nu ska vi dricka te å kolla på film.
Puss å god natt på er mina kära läsare.

              
          *Snöööö                      *Gullunge                    *Mia å Thea                          *Tha tittar på fåglarna


*Kan gå ner för trappan själv. Man får minsan inte hjälpa den lilla damen. ;-)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jenne

-Kanske inte alltid helt vanlig..🤷🏻‍♀️

RSS 2.0